Followers

Sunday 21 September 2014

Norwegian Quilt Festival 2014

Norwegian Quilt Festival was arranged for the first time at Gardermoen in September.
 I took four classes, and had lovely days together with nice ladies from all over the country.
 
Day 1: Northern Lights by The Buggy Barn (USA)


Day 2: Collage Bag by Masako - Crib Quilt (Japan)

 Masako and her daughter together with the clever girls who made this great festival possible; Kathrine, Åsne and Siw.
 

Day 3: Sew Smart bag & pincushion by Sue Daley (Australia)

 
Day 4: Needleturn by AnnAKa (Norway)


Some pictures of my friends





 
Lucky me! I bought a Janome sewing machine, perfect for travelling and classes.
 
 
 And finally some pictures from the closing ceremony.




I'm looking forward to showing you my Northern Lights and the three other projects on my blog!
 
Until then - take care and happy quilting!
And thanks for visiting and commenting!
Liv Aagot :)

8 comments:

  1. Så morsomt det var å se igjen bilder fra Quiltefestivalen! Tenk at vi var der for bare ei uke siden!? Ser at du og jeg gikk på samme kurs de to første dagene. Jeg kjøpte også en Janome kursmaskin. Blir greit å ha med på kurs og sykvelder! Gleder meg til å se de ferdige produktene dine. Hos meg vil det nok ta en stund før jeg får noe ferdig. Reiser nemlig til USA i slutten av uka.

    21. september 2014 kl. 20.57

    ReplyDelete
  2. Ser ut som dere hadde det kjekt. Jeg tenkte å ta en kort tur innom, men det ble ikke noe av. Fant ut at det ville blitt for hektisk. Regner med at det blir flere muligheter. Gleder meg til å se hva du har sydd.

    ReplyDelete
  3. Herlige bilder fra en drømmehelg for ivrige sydamer;) Og du så produktiv du er;) Gratulerer med ny maskin;) Heldig;)
    Jeg strikker og har en liten plan om å bevege meg inn på arbeidsrommet i morgen. Vi får se!!
    God ny uke til deg;) Klem

    ReplyDelete
  4. Høres ut som du har hatt det travelt på quiltefestivalen. Gleder meg til å se syprosjektene her etter hvert.

    ReplyDelete
  5. Dette ser heilt fantastisk ut! For ein luksus! Gledar meg til fleire innlegg frå deg!

    ReplyDelete
  6. Jeg var også der, men bare noen timer fredag og såpass lenge at jeg fylte en stor bag med saker og ting... Godt at jeg hadde bilen med!

    ReplyDelete
  7. Takk for sist ! Det var hyggelig og bli kjent med deg og alle quiltedamene på festivalen. Ser du har kommer langt på kursmodellene, de er virkelig flotte. Jeg er ferdig med veska fra kurset med Masako og solsikkeduken. Quiltehilsen fra Mette

    ReplyDelete
  8. Flotte bilder fra Gardemoen..Vi hadde noen fantastiske dager der inne. Gleder meg til neste festival.

    ReplyDelete